rzucenie-palenia

O szkodliwości palenia nie trzeba nikogo przekonywać. Wiedzą o tym również nałogowi palacze, z których większość przynajmniej raz w życiu próbowała rzucić palenie. Większości jednak ta trudna sztuka nie udaje się za pierwszym razem, a kolejne nieudane próby wywołują tylko frustrację. Zobaczmy jak przygotować się do tego, by raz na zawsze rzucić palenie.

Przygotuj plan

Większość palaczy chce rzucić palenie od jutra, ale to jutro nie następuje nigdy. Brakuje im siły do tego, by zrobić ten najtrudniejszy krok, jakim jest zupełne rzucenie palenia z dnia na dzień. Prawda jest taka, że tak gwałtowne rzucenie palenia, szczególnie jeśli do tej pory wypalaliśmy paczkę czy dwie dziennie, jest bardzo trudne i udaje się tylko nielicznym.

Zamiast rwać włosy z głowy, że kolejny raz nie wytrzymaliśmy i rzucanie palenia skończyło się wraz z poranną kawą, przygotujmy sobie plan stopniowego rezygnowania z papierosów. Zmniejszajmy ilość wypalanych papierosów o kilka dziennie. Tempo i stopień ograniczenia dostosujmy do swoich możliwości, bo dzięki temu proces rzucania palenia powinien być łatwiejszy niż w przypadku rzucania z dnia na dzień. Ten dzień zupełnego rzucenia zaplanujmy dopiero na czas, w którym ilość papierosów wypalanych w ciągu dnia będzie dużo mniejsza niż na początku.

Unikaj sytuacji, które kojarzą się z paleniem

Wielu palaczy w trakcie rzucania palenia skarży się na to, że są sytuacje, w których szczególnie trudno im powtrzymać się od sięgnięcia po papierosy. Jedynym sposobem na pozbycie się tego problemu jest uniknięcie takich momentów. Z pewnością będzie to wymagać zmiany nawyków, ale zanim zaczniemy je zmieniać, powinniśmy zidentyfikować sytuacje, w których ochota na papierosa była największa. Jeśli więc do tej pory papieros towarzyszył porannej kawie w kuchni, to możemy zrezygnować z kawy lub zmienić miejsce jej picia. Jeśli sięgaliśmy po papierosa z nudów, to znajdźmy sobie jakieś nowe zajęcie, które wypełni pustkę po paleniu.

Powiedz komuś, że rzucasz palenie

W przypadku zmiany nawyków i nałogów bardzo ważnym elementem skutecznego działania jest wsparcie innych osób. To właśnie z tego powodu warto powiedzieć innym o swoich planach związanych z rzucaniem palenia. Taką deklarację można zrobić przed najbliższymi, ale również przed osobami, które mają podobny problem. Dzięki temu w momentach kryzysowych, które się pojawią, będziemy mogli liczyć na wsparcie z zewnątrz.

Publiczne przyznanie się do swoich planów ma również aspekt ambicjonalny. Większość osób nie chce przyznawać się do porażek przed innymi, bo im po prostu wstyd. Zdecydowanie łatwiej jest nam usprawiedliwiać swoje porażki przed sobą niż przed innymi, nawet jeśli są to osoby najbliższe. Warto zatem komuś przedstawić swoje plany na rzucenie palenia, szczególnie jeśli chcemy faktycznie skończyć z tym destrukcyjnym nałogiem.

Jeżeli pragniesz rzucić palenie to polecamy zapoznać się z https://www.e-zikoapteka.pl/rzucanie-palenia-plastry-nikotynowe.html